Sita BGA
09-23-2013, 11:13 AM,
#1
Sita BGA
Jakie polecacie sita do układów BGA?
Mam sita 80x80 i nieraz zdaża się że kulki się przemieszczają podczas grzania i potem jest sporo roboty żeby to poprawić.
Kupiłem sita do bezpośredniego grzania i myślałem że będzie lepiej ale tu jest inny problem, sito przykleja się do układu i ciężko oderwać nie uszkadzając układu.
Jakiś sprawdzony sposób macie na kulkowanie?
Odpowiedz
09-23-2013, 01:15 PM,
#2
RE: Sita BGA
W jaki sposób wykonujesz proces reballingu tj. czym podgrzewasz układ do żądanej temperatury rozpływu ołowiu ?

Jeżeli Hot Airem to zmniejsz nadmuch na mniejszy/minimum ( w zależności jaką stacją jest to robione).
Ważna kwestia - ilość topnika na układzie. Ma go być jak najmniej.

U nas używamy Quicka 861DS i temperatura jest ustawiana średnio na 340 stopni C oraz nadmuch na 1L.
Odległość grzałki od układu na poziomie 1 cm.



Używałem trochę sit do grzania bezpośredniego i niestety źle wspominam ten czas. Przy mniejszych układach nie jest problemem ściągnięcie sita (wystarczy układ delikatnie podgrzać i powinno zejść). Problemy rozpoczynają się przy większych układach typu RSX z PS3, tam takie sito nawet po podgrzaniu nie chce zejść i trzeba mechanicznie ściągać...Efekt jest taki że sito się wygina i nic się z niego nie da zrobić w przyszłości.
[Obrazek: Test2.jpg]
SERWIS I NAPRAWA ELEKTRONIKI: APPLE, PS3, PS4, XOne i inne! DOWNGRADE do OFW 3.55
Kielce ul. Duża 10
tel. 795 666 333
Odpowiedz
09-24-2013, 09:15 AM,
#3
RE: Sita BGA
Grzeje sita podczerwienią, górną grzałką, mam stacje Jovy Eco.
Też doszedłem do takiego wniosku że ciężko te sita potem schodzą. Problem jest inny , nie mogę znaleźć sita do CPU PS3 z otworem wyciętym na te kondensatory.
Mam sito ale z podfrezowanym prostokątem ale to jest za mało.
Odpowiedz
10-03-2013, 06:59 AM, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2013, 07:01 AM przez ravz83.)
#4
RE: Sita BGA
Ja używam sit do bezpośredniego grzania ale i tych z podstawką, szczególnie do Cell'a z Ihs. Spox 340stopni to za dużo dla sit do bezpośredniego, dlatego Ci się wyginają i liczy się technika, stopniowe podgrzewanie i max 300 st na hot airze. A że wam się przyklejają to za długo grzejecie aż wam cały topnik wyparowuje i się przykleja i pewnie czekacie aż sito całkiem ostygnie to też błąd, sito należy ściągać jak tylko kulki zmatowieją. Dobrze jest też zahartować sita, nie będę się tu rozpisywał jak bo chyba kazdy wie na czym polega hartowanie stali.

A co do sit co Cell , rychmar te wyfrezowane otwory sa po to żeby sobie je wyciąć Oczko
Pozdro
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości